tirsdag 26. januar 2016

Impulstøfler

Noen prosjekter kan man enten presentere som noe som er improvisert veldig raskt, eller som en idé som har modnet og forberedt seg i lange tider.

Sånn er det med snuppas nye tøfler. Helt faktisk var det sånn at hun ved kveldsmaten klagde over at hun ikke hadde tøfler, og da hun sto opp neste dag, så hadde hun tøfler.

Samtidig har jeg hatt planer om å lage tøfler med såler av pusete saueskinn i lengre tid, og da jeg kasserte et par utgåtte saueskinnsstøvletter for en tid tilbake, tok jeg vare på mye av skinnet med akkurat det i tankene.

Så da hun kom med sin klage, var det bare å finne frem dette skinnet, tegne rundt en av hennes sko, og lage hull med hulltang. Restegarn fra alle sokkene som ble strikket til jul hadde jeg, og alt er heklet på frihånd uten oppskrift, selv om jeg forsøkte å få det nogenlunde likt mellom tøflene. Den eneste delen av disse tøflene som ble tenkt ut for første gang der og da, var ideen om å ha en blomst på toppen av foten, det ble bra, synes jeg.


De er slett ikke helt like eller særlig jevne og strømlinjeformet, men de er sauefluffy inni og har blomst! Det er bra nok for en fireåring. 


Jeg fikk ikke prøvd de på underveis (da hadde hun lagt seg), men de passet heldigvis.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar