lørdag 20. oktober 2012

Lang vei mot vest

Nevøen skulle ha en vest, tenkte jeg. Og etterhvert tenkte jeg at den skulle strikkes med en liten beholdning med Marks & Kattens eco multi som bodde i lageret. Tanken var også en liten flettedetalj, ikke for stor, det er tross alt fargeskiftende garn. Jeg lette og jeg lette og fant bare ting jeg til nød kunne tilpasse. Kanskje sette sammen litt herfra og derfra? Jeg begynte på et mønster på pinne fire og så at nei, det går ikke. Garnet er for tykt, det hadde blitt rustning.

Og så, sånn midt i glaninga, dukket Street vest (ravelrylenke) opp. Helt perfekt og tilogmed med størrelse 5 år, som passer perfekt til en nordisk fireåring. I hvertfall til min nordiske fireåring som fikk gleden av å prøve fetterens bursdagsgave. Hurra! Og jommen et godt bevis på at det ikke er mange tanker som er utenkt i den internasjonale strikkeverden i dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar