onsdag 21. september 2011

Vi venter på bittelillesøster

De ultralydkyndige vi har vært hos til nå, gjetter på at jeg har en jente i magen. Mannen og jeg tror det vel ikke helt før vi får se det, vi pleier jo å produsere gutter. Men for all del, er det en liten lillesøster, så må hun jo rett og slett ha Tora Frøseths Kjole til lillesøster.

Både fordi min strikkefasthet ofte er i løseste laget, og at babyen har en heftig festlighetssesong hun skal igjennom før tremånedersmerket, så tok jeg sjansen på å gå ned i pinnestørrelse og garntykkelse og likevel strikke størrelse 3 måneder. Det tror jeg ikke er noe problem, kjolen er nok romslig til jul - i den grad man skal våge seg på å ta babystørrelser på øyemål.


Sokkene er strikket etter denne oppskriften (ravelrylenke), som er smart i at de strikkes nedenfra og opp og på to pinner, så det er superenkelt å strikke begge samtidig og så langt garnet rekker. Det var slutten på den oransje beholdningen av Austerman Step, som også var hjertelig til stede i forrige prosjekt

Og klærnes eier kan ikke helt prøve dem på ennå, dette er vel så nærme man kommer.

2 kommentarer:

  1. Hallo!!!

    Flott kjole og sokker!
    Kan ikke engelske oppskrifter jeg.
    Men fine var de!!

    SvarSlett
  2. Kjempefint sett, det blir sikkert kjempefint til jul. Det nederste bildet er så herlig!

    SvarSlett